22 באוקטובר 2012

ניתוח פלסטי


ניתוחים פלסטיים התפתחו בחברה המערבית, במלחמת העולם הראשונה. הרופאים בשטח, נאלצו להתמודד עם פציעות קשות במיוחד, שגרמו לכוויות בדרגה גבוהה, כתוצאה מזה החיילים סבלו מעיוותים ופגיעות אסתטיות קשות בפנים ובשאר איברי הגוף. פציעות אלו היו תקדימיות, כתוצאה מכלי הנשק החדישים, לאותה תקופה. רופאים אלו התמודדו עם פציעות חדשות, ללא ידע טיפולי קודם, המנתחים הכירורגיים נאלצו לאלתר בשטח, תוך כדי ניסוי ותהייה, כך למעשה נעשו הניתוחים הפלסטיים הראשונים. באותו זמן הרופאים גילו דבר מעניין, על השפעת המראה האסתטי בתהליך ההחלמה של פצועי הקרב, ככל שהשיפור האסתטי היה גדול יותר, כך תהליך הריפוי נעשה מהיר יותר מבחינה נפשית. עד היום משתמשים בממצאים ובמחקרים, שנעשו במלחמת העולם הראשונה, כדי ללמד מנתחים פלסטיים במגוון בתי ספר בעולם.

ניתוח פלסטי בהתוויה רפואית

ניתוח פלסטי שנעשה למען מטרות רפואיות בלבד, ללא קשר לאסתטיקה. ניתוח שנעשה בדרך כלל לצורך תיקון פגמים מולדים כמו שפה שסועה, שמוביל גם לשיקום הפה ולבדיקות דם יותר תכופות. כמו כן ניתוח פלסטי נפוץ  בשחזור חלקים בגוף שספגו טראומה כתוצאה מגורם חיצוני, דבר שגרם להם לנזק עצום ועיוות מוחלט. נזקים אלה נגרמים בדרך כלל כתוצאה מתאונות קשות, פציעות איומות וכוויות בדגות גבוהות. נזקים אלה מאופיינים בפגיעות קשות בגוף, אם זה בשר חשוף לאחר שריפה או תאונה עם כוויות שהמיסו את העור. אם זה עיוותים של איברים בפנים, שספגו שברים וכוויות בדרגה גבוה שלא הותירו זכר לצורה הרגילה של פניהם. פגיעות כתוצאה מלחימות שטח ופיצוצים, שבהם איברים שלמים וחלקי בשר נתלשים מהגוף, נפוצים מאוד אצל חיילים ונפגעי פעולות איבה. עיוותים ופגיעות אלו מצריכים ניתוחים פלסטיים, על מנת לבנות את הגוף מחדש, לצורך החזרתו לפעילות רגילה. אם השנים חל שיפור עצום ביכולות הטכנולוגיות, השתלות העור והאיברים. כיום ישנה אפשרות לשחזר עיוותים, שפעם היו בלתי אפשריים לשחזור, כיום ניתן לשחזר אותם ללא בעיה, תוך השבתם למראה הקודם עם שיפור אסתטי ניכר.

ניתוח פלסטי לשם האסתטיקה

עם התפתחות הרפואה האסתטית והטכנולוגיה, קמו מגוון פיתוחים שאפשרו לנו לשפר את גופנו מבחינה אסתטית בלבד, ללא קשר למצבנו הבריאותי. ניתוחים פלסטיים לשם האסתטיקה הפכו למאוד נפוצים במהלך השנים, בעיקר אצל הקהל הנשי, אם מודעות הולכת וגדלה אצל הקהל הגברי. קיימים היום מגוון אופציות לניתוחים פלסטיים, אם זה לשם הגדלה או הקטנת החזה, ניתוח לעיצוב האף או הבלטת השפתיים, ניתוח להרמת העפעפיים או למתיחת הפנים, ניתוח להצרת היקפיים או שאיבת שומן ועוד מגוון רחב של ניתוחים פלסטיים, שבאים לשפר לנו את המראה החיצוני. כל שנה קיימת עלייה בהכשרת מטפלים ומנתחים פלסטיים, במגוון הטכנולוגיות הקיימות ומתפתחות בשוק הפלסטיקה, שהולך ותופס תאוצה עם השנים.עם השנים הניתוחים נעשו יותר פשוטים, עם תוצאות מושלמות בזמן קצר, מינימום תופעות לוואי והחלמה מהירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה