7 בנובמבר 2011

ניתוח אף - למה לצפות

אחת הפרוצדורות הרפואיות והקוסמטיות הנפוצות ביותר היא ביצוע ניתוח לתיקון מראה האף. עקב היות האף איבר הממוקם במקום הבולט יותר בפנים שלנו, אלו אשר אינם מרוצים ממראה אפם מרגישים צורך עז לבצע את השינוי ולהתגבר על מחסומים שונים הנגרמים עקב אף מעוות, עקום, בעל בליטות או ארוך מדי, כגון ירידה בביטחון והדימוי העצמי והגופני, קושי במציאת בן/בת זוג ופחד מהתרועעות חברתית.

ביצוע ניתוח אף הוא לא עניין של מה בכך. למרות שמדובר בניתוח נפוץ הכולל הרדמה מקומית והחלמה מהירה, רבים מן המועמדים לניתוח שכזה חוששים שמא לא יאהבו את מראה אפם החדש ואיך מראהו יזרום עם הצורה הטבעית של פניהם. על כן חשוב לדעת למה לצפות לאחר ביצוע ניתוח לתיקון מראה האף.

השפעה חיובית על החיים
אלה אשר יהיו מרוצים ממראה אפם החדש לאחר ביצוע הניתוח יגלו במהרה כי הם שואבים ממראם החדש סיפוק רב ועליה בביטחון והדימוי הגופני שלהם. כמובן שהמילה "מרוצים" טומנת בחובה משמעויות רבות שכן מדובר בתחושות סובייקטיביות אשר מאפיינות כל אדם ואדם באופן אינדיבידואלי ובאופן טבעי ישנם כאלה אשר קל לרצותם וכאלה אשר לעולם לא יהיו מרוצים. בכל אופן, יש להנמיך ציפיות לקראת השינוי המיוחל על שכן שינוי מראה האף הינו רק חלק קטן ממראה הפנים השלם.

ניבוי באמצעות תמונות
טרם הניתוח, יציג הרופא המנתח למטופליו תמונות אשר משקפות את המצב לפני ואחרי הניתוח באנשים אשר מראה אפם דומה למראה האף שלהם. למרות שתמונות אלה מכוונות את המועמדים למה לצפות לאחר ניתוח אף, הרי ששוב עולה העניין הנפשי מאחורי ההחלטה לבצע את הניתוח, שכן רק מי שבאמת ובתמים מעוניין בשינוי גופני יוכל אי פעם להיות מרוצה ויש לבדוק האם חוסר שביעות הרצון ממראה הפנים של כל מטופל נובע אך ורק ממראה האף ולא מרגשות עמוקים  ומודחקים יותר.
ג'ניפר אניסטון לפני ואחרי ניתוח אף
סבלנות לאחר ביצוע הניתוח
ימים לאחר ביצוע הניתוח מראה האף הנפוח והרגשת קשיי הנשימה מהאף עלולים להעיב על תחושת הצלחת הניתוח. יש להתכונן היטב מבחינה נפשית לתקופה הקצרה לאחר הניתוח בה אפכם לא יראה כפי שהוא עתיד להיראות באופן סופי לאחר שתחלימו לחלוטין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה