27 ביולי 2014

ליידי בויז - זה ניתוח או אמיתי?

גבר, אישה, מגדר

מגדר, הוא המושג המבחין בהבדלים בין המינים, בהסתמך על מוסכמות חברתיות או תרבותיות. תחום המגדר עובר שינויים מהותיים בשנים האחרונות, ככל שהחברה מעמיקה בגילויי מגדרים נוספים, פרט לגבר, או אישה. גם במושגים הפשוטים הללו, כביכול, נוצרים שינויים רבים בעשורים האחרונים, באזורים תרבותיים וחברתיים שונים בעולם.
מהפיכת המינים הובילה לטשטוש הגבולות בין גברים ונשים ואפשרה לנטיות וזהויות מיניות שונות לצאת אל אוויר העולם ולקבל ביטוי לגיטימי בחברה.

ליידי בויז – המין השלישי

ליידי בוי, או בתאית – קאטוי, הוא כינוי שהוצמד לזכרים אשר חשו מגיל צעיר ביותר כי הם אינם שייכים לגופם ולמעשה, הם נקבות הכלואות בגוף של זכר. תופעת הליידי בויז נפוצה ביותר בתאילנד, הודות להבדלים בין תרבות המזרח והמערב. תרבות המערב ניחנה בסובלנות כלפי השונה והדבר ניכר על ידי קבלתן של קהילת הליידי בויז במדינה.
מהרגע שבו נער, או גבר, מחליט לשנות את גופו בהתאם לתחושות נפשו, הוא נאלץ לנטול הורמונים ולהמשיך ולנטול אותם, למשך כל חייו. במידה והנער התחיל לצרוך הורמונים לפני הגעתו לבגרות מינית, לא ניתן יהיה לזהות כי הוא נולד זכר.

יש הרבה מאד שמועות וחצאי אמיתות בנוגע לנושא הליידי בויז. טיסות לתאילנד הן יעד פופולארי בקרב הישראלים והסיפורים סביבן, רבים. האשליה הגדולה ביותר היא שקל לזהות אותן. הדבר אינו נכון, לרוב, הליידי בויז יהפכו לנשים יפייפות, עדינות ומטופחות, ללא שום סממנים גבריים. הדרך היחידה לגלות האם ליידי בוי, היא אכן ליידי בוי, היא לשאול אותה בעדינות. כחלק מהתרבות המערבית, נשים אלה אינן מתביישות או חשות אשמה בנוגע לעברן הזכרי. קיום יחסי מין עם ליידי בוי, לעומת התרבות היהודית ישראלית, נחשב לנורמטיבי. טיסות לתאילנד מגיעות לרוב עם אזהרה, בין חברים, כנגד תופעת הליידי בויז. דבר זה נובע בעיקר מפחד מהשונה.

יחד עם זאת, אי אפשר לומר בפה מלא שהקהילה אכן אימצה לעצמה את הליידי בויז באופן מוחלט. נכון, הן מועסקות בכל מקצוע שיחפצו, אך יחד עם זאת, הן נמצאות בשולי החברה. לדוגמא, ליידי בוי שתיאסר בבית הסוהר, תישלח לבית סוהר של גברים. היחס אל התופעה הוא אמביוולנטי והדרך לקבלת התופעה באופן מלא, עדיין ארוך.

ליידי בויז – שאלת השאלות 

ניתוחים לשינוי מין הינם עניין יקר ביותר. ליידי בוי אשר רוצה להפוך לאישה, ברמה הפיזית, נאלצת לעבור ניתוחים רבים, הכוללים ניתוחי פנים, שדיים, ישבן ואיברי המין. חלק מהליידי בויז אינן משנות את איבר המין הזכרי שלהן לכזה נקבי וחלק כן. הניתוחים הם יקרים ורבות מהליידי בויז נאלצות לפרנס את עצמן בזנות כדי לגייס את הכספים.

אגב, גם הגישה לזנות שונה מאד בתאילנד אל מול הגישה המערבית. טיסות לתאילנד ונופשים, בעיקר בעיר בנגקוק, יפגישו בוודאות בניכם לבין ליידי בויז. הסיכוי לעבור טיסות לתאילנד מבלי לחזות בתופעה האנתרופולוגית המרתקת הזו, כמעט בלתי אפשרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה