24 ביוני 2009

שוק הסרת השיער והטיפוח בצמיחה!!!

שוק הסרת השיער בארץ ובעולם, צומח בעיקר בזכות שינויים דמוגרפים, שינויים ברמת החיים, השכר הממוצע ומודעוּת רחבה יותר לנושאי טיפוח.
מנתונים עולה כי בישראל פועלים כיום, על פי הערכה, כ-400 מכוני יופי ולמעלה מ-4,500 קוסמטיקאיות במסגרות שונות. יחד עם זאת, חלק ניכר מהקוסמטיקאיות פועלות בהיקף פעילות חלקי במסגרת עסק ביתי או במסגרת שכירות משנה בעסק אחר - מספרה, מלון, מכון יופי וכו', יש להניח כי מספרן גדול אף יותר.
בנוסף, פועלים כיום בארץ למעלה מ-40 בתי ספר למקצועות הקוסמטיקה והאיפור.

לקוחות השוק גם הם מתוחכמים, הלקוחות בענף הנן בעיקר נשים, בכל פילוחי האוכלוסייה. רכישת שירותי קוסמטיקה וטיפוח אופיינית בכל שכבות האוכלוסייה, אם כי בהיקפים שונים - ככל שרמת המודעות לטיפוח ורמת ההכנסה גבוהות יותר, צריכת השירותים תהיה גבוהה יותר. שינויים חיוביים הפועלים על המשק הישראלי גורמים לצריכה מוגברת ומקרינים על שוק צומח ומודעות גבוהה יותר.
בעשור האחרון בולט השוק גברי במודעות לאסתטיקה וצריכת מוצרי טיפוח זה לא דבר חדש. אלפי מילים נשפכו על הגבר המטרוסקסואל שמודע לעצמו ודואג להסיר שערות ולטפח את עצמו.

הלקוחה הישראלית סקר הרגלי הסרת שיער

הישראליות והלקוחות הפוטנציאלים של המוצרי הסרת השיער עוברים בשנים האחרונות מטמורפזה לכיוון האסתטי ויש להניח כי מוצרים חדשים ינגסו בעוגת השוק של היום.

מסקר שבדק את הרגלי הסרת שיער של הנשים הישראליות, עולה כי כל אישה חמישית בישראל אינה מסירה שיער מרגליה. עוד עולה מהסקר כי רק כמחצית הנשים בצפון הארץ מסירות שיער, החלקות ביותר - בדרום, והשעירות - בירושלים. את הסקר ערך מכון "מותגים" עבור חברת אפיליידי.

כאמור, מהסקר עולה כי 22 אחוז מהנשים אינן נוהגות להסיר שיער מרגליהן. בצפון הארץ, 44 אחוז אינן מסירות שיער כלל. בהשוואה בין הערים תל אביב וירושלים, עולה כי בעוד שכ-71 אחוז מהתל אביביות מסירות שיער, רק 63 אחוז מהירושלמיות נותרות חלקות. ה"חלקות" ביותר הן נשות הדרום, שם 83.5 אחוז מהנשים מורטות את שיער רגליהן.

הנישואין, על פי הסקר, משפיעים לרעה על רמת הטיפוח של נשים בישראל.
בעוד ש-91.8 אחוז מהרווקות מסירות שיער, עומד שיעור הנשים הנשואות שמסירות שיער על כ-60 אחוז בלבד. ככל שעולה גילן כך יורד שיעור הנשים הישראליות שנוהגות להסיר שיער. כך למשל, בגיל 18-34 עומד שיעורן על 90 אחוז, ובגיל 44-54 יורד שיעורן ל-65 אחוז בלבד.

תוצאות הסקר מראות כי 4 מתוך 5 נשים מסירות שיער וזהו מדד מרשים; לדברי רונית רפאל, מנהלת רשת מרכזים רפואיים-קוסמטיים-פלסטיים, הסרת שיער בלייזר כבר איננה נחלתו הבלעדית של פלח כזה או אחר באוכלוסייה. "כולם מגיעים אלינו", היא מדגישה. "סטודנטיות, חיילות, עקרות בית, מורות וגם המון גברים. כולם מבינים שההוצאה משתלמת בטווח הארוך."

תגובה 1:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק