21 בפברואר 2012

ריח רע מהפה


ריח רע מהפה הידוע בשם "באשת פה", הוא תופעה בה מורגשים בעת הנשימה ריחות בלתי נעימים. ישנם מקרים בהם מקורו של ריח הפה נובע מבעיות הקשורות לפה, ולעיתים מקורו בבעיה רפואית אחרת שאינה קשורה באופן ישיר לפה עצמו.  לריח רע מהפה יש השלכות רבות הן מבחינה אישית והן מבחינה חברתית, ובכל מקרה יש לטפל מידית בבעיה ולא להזניח אותה, שכן הבעיה לא תיפתר ובמקביל יכולים להיות סיבוכים רפואיים שונים מכיוון שלא ניתן להם טיפול מתאים.

מהן הסיבות שיכולות לגרום לריח רע מהפה? 
רוב האנשים הסובלים מבעיית ריח רע מהפה לוקים בהרגלי בריאות שיניים לקויים וייתכן שגם בהרגלי חיים לא בריאים.  אנשים אשר אינם נוהגים לצחצח שיניים עם מברשת שיניים טובה ולהשתמש בחוט דנטלי מדי יום, מאפשרים לחלקיקי מזון להישאר בפה, ולגרום לתהליך של התפתחות חיידקים בין השיניים, סביב החניכיים ועל הלשון. היווצרות החיידקים גורמת לריח רע מהפה,  בנוסף לחלקיקי מזון שנשארו בין חריצי השיניים. סיבה נוספת היא שיניים תותבות, שאם אנשים לא מנקים אותן כנדרש התופעות של ריח פה קיימות גם אצלם.

יש לדאוג לבריאות השיניים בהקפדה ובאופן תקופתי קבוע - במידה ולא דואגים להגיע לרופא שיניים לביקורת ולאתר מקרים של חורים בשיניים, כתר שלא יושב במקומו ועוד, הבעיה מחמירה ונוספת אליה גם בעיית הריח הרע מהפה.

איזה בעיות בריאות קשורות לריח רע מהפה?

  • ריח רע מהפה באופן קבוע שיכול להתלוות אליו גם טעם רע בפה יכול להיות סימן אזהרה של מחלת חניכיים , הנגרמת על ידי הצטברות של פלאק על השיניים.  החיידקים מפיצים רעלים אשר מגרים את החניכיים, ובמקרים של חוסר טיפול מתאים  זה יכול לגרום נזק לחניכיים ולעצמות הלסת.
  • תופעה המוכרת כיובש בפה יכולה גם היא להיות גורם לריח רע מהפה. יובש בפה עלול להיגרם עקב תופעות לוואי של תרופות שונות, בעיות בבלוטת הרוק, וסיבות נוספות.
  • אנשים הסובלים ממחלות ובעיות כרוניות כגון:  זיהומים בדרכי הנשימה, דלקת ריאות, ברונכיט כרוני, סינוסים, נזלת כרונית, סוכרת, בעיות בכבד, בעיות בכליות ועוד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה