28 בנובמבר 2014

הקשר בין מוצרים קוסמטיים למחלות עור


מוצרי הקוסמטיקה מיועדים בעיקרון להעניק לנו עור חלק ובריא. חברות רבות משקיעות מאמצים רבים ומחקרים מגוונים על מנת להגיע למוצרים שנבדקו באופן מדעי כי הם מסייעים לגוף, מזינים אותו וכמובן שהם גם בריאים. עם זאת, ניתן למצוא גם במוצרי קוסמטיקה שונים אשר אינם מועילים לגוף ויותר מכך, מובילים לתגובות אלרגיות של העור. חלק מהמוצרים יוצרים תגובות אלרגיות בשל המרכיבים השונים שלהם וכאן מדובר על תגובה אישית של כל אחד או אחת. למרות זאת, לרוב המטרה של המוצרים הקוסמטיים היא לסייע לנו להימנע מתופעות שונות של העור שלנו, לשמור על הזנה וליצור אלסטיות. 

יצירת אלרגיה

ישנם מוצרים קוסמטיים אשר יצרו אצל חלק מהמשתמשות (או המשתמשים) תגובה אלרגית. חלק ירגישו תחושה של "שריפה" על העור בעת השימוש וחלק יפתחו תגובות של פצעים, נקודות אדומות או כל תגובה אלרגית אחרת. כמובן, בעת הופעת האלרגיה יש להימנע באופן מידי מהמשך השימוש בקרם ובמקרה הצורך להגיע לרופא העור אשר ימליץ על טיפול המשך. במקרה של פיתוח אלרגיה חוזרת ונשנית מומלץ בכל מקרה לפנות לרופא ולבחון את האלרגיה. כמובן, רוב מוצרי הקוסמטיקה לא יוצרים תופעות לוואי, אך חשוב שאם נתקלתם בתופעה שכזו לטפל בה בהקדם.

קרמים בשמש

אחד מהמזיקים לעור שלנו הוא דווקא השמש. השמש החמה והנעימה מביאה איתה ויטמין 3D, צבע יפה לעור אבל יכולה לעודד את היווצרות סרטן העור. היום אין כל סיבה להיחשף לשמש יתר על המידה וכל אחד ואחת מאיתנו יכולים להישמר מפני סרטן העור על ידי מריחת קרמים להגנה.אמנם קרם הגנה לא נחשב למוצר קוסמטי, אך הוא יכול להגן עלינו גם מפני סרטן העור וגם מפני תופעות ההזדקנות השונות. חשוב לשים קרם הגנה תמיד ובמקרה של חשיפה ממושכת לשמש להקפיד להימרח פעם נוספת לפי הצורך.

אקנה

אקנה זו תופעה אשר תוקפת בעיקר בגיל ההתבגרות בנים ובנות. התופעה הולכת ונחלשת לאחר שההורמונים בגוף מגיעים לידי איזון, אך ישנן נשים אשר ימשיכו עם תופעת האקנה עד לגיל מאוחר או נשים אשר אצלן יופיע האקנה סביב ההריונות. ניתן להשתמש בקרמים מיוחדים אשר המטרה שלהם היא הקלה על תופעת האקנה או הסרה שלה לחלוטין. האקנה לא חייב להיות גזרה משמיים וטיפול נכון דרך המוצרים הקוסמטיים הנכונים יכולים להעניק איכות חיים גבוהה יותר. 

הזדקנות

תופעת ההזדקנות היא לא מחלה על העור, אך היא מעמידה אותנו לא פעם מול המראה כשאנו מתגעגעים למראה הצעיר של פעם. שימוש במוצרים קוסמטיים מתאימים מתחילת שנות השלושים שלנו יכול לסייע להאטה של הליכי ההזדקנות. הקרמים השונים מכילים חומרים אשר מעודדים את הגמישות של העור. מומלץ לשים לב כי ישנם קרמים המתאימים לסוגי עור שונים כמו למשל:
עור יבש
עור שמן
עור פצוע
עור אלרגני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה