25 באוגוסט 2010

שמש, קמטים ומה שבניהם

כולנו רוצות להיות שזופות בקיץ (האמת שאם אפשר אז גם בחורף). אך כמו כל דבר בחיים גם זה עולה לנו, ועולה ביוקר. שמש היא הגורם מס' 2 לקמטים, אחרי גנטיקה כמובן, והאמת שלפעמים היא מנצחת גם אותו. בתרבויות אפריקאיות רבות הם נחשבים לסימני חכמה ותבונה, ורק אצלנו כולם נלחמים בהם ללא הרף.

קמט, קמט לך

תהליך ההזדקנות אנטי אייג'ינג הפחיד אותנו הנשים מאז ומעולם, ככה סתם בחר הטבע להשביח את הגברים ככל שעובר הזמן (או שמה זו בכלל סוגיה חברתית, אבל זה כבר מאמר אחר לחלוטין...), ואת הנשים להלחיץ, כאילו אנחנו לא מספיק לחוצות. סוגיית הקמטים היא הרגישה ביותר פשוט בגלל שקשה להסתיר אותם, הם שם, על הפנים שלנו ושום כמות של מייק אפ לא תסתיר אותם.

שמש בוגדנית
נשים רבות לא מודעות לעובדה שחשיפה לשמש מאיצה את תהליך ההזדקנות ומזרזת את הופעת הקמטים. כמה אירוני- בזמן שניסינו להיות יפות וצעירות (שיזוף גבירותיי, שיזוף) הצלחנו לעשות בדיוק ההפך. קרני השמש, שחוזקן רק הולך ומתגבר מידי עונה בשל החור באוזון ובכלל דקיקותה של שכבת האוזון, פוגעות בעור החשוף וגורמות למוטציות של ממש בתוך העור (הנפוץ שבניהם הוא סרטן העור). תאי עור מתעוותים ממש כמו שזיף מיובש. קרני השמש גורמות לתהליך של יציאת לחות מהעור, ובכך גורמות לעור להתייבש, וכולנו כבר יודעות שעור יבש הוא לבסוף עור מקומט.

מה עושים כדי להגן על העור מפני קמטים?
קודם כל, חשוב להשתמש בקרם פנים המכיל מסנן קרינה, על בסיס יומיומי. שנית, לחבוש כובע ואחרון חביב (ודי מפתיע) להימנע משכיבה בשמש עם משקפי שמש. אמנם הן מגנו על העיניים שלנו אך הן עושות דבר נוסף- הן מונעות ממנגנון טבעי של הגוף, שאמור להזהיר אותנו משהיית יתר בשמש, לפעול. העיניים המכוסות מתעתעות בגוף והוא לא מונע מאיתנו שכיבה ממושכת בשמש.

איך מסירים קמטים קיימים?
בואו נודה על האמת, לכולנו בסוף יהיו קמטים. חשוב להיזהר כדי להפחית אותם אבל טוב לדעת שיש מגוון טיפולים המאפשרים הסרת קמטים:

בוטוקס- הזרקת חומר לאזור הקמט, שממלא אותו ונותן מראה של עור חלק וצעיר. טיפול הזרקת בוטוקס אורך 5 ד' ומחזיק לכ 3-6 חודשים.
גלווניק ספא- מכשיר המעודד פעולה של אנזים שנמצא בעור ודואג לשמור על העור צעיר ורענן. עם הגיל האנזים הזה מתפקד פחות ופחות טוב. המכשיר בשילוב קרמים מיוחדים מעודד את פעולתו בשנית. התוצאות נראות מייד.
הזרקת שומן- מדובר בתהליך בו שואבים שומן מאזור רווי שומן בגוף כמו בטן, ישבן או ירכיים ומחדירים אותו לקמט כך שבעצם הוא ממלא אותו. היתרון של שיטה זו נעוץ בעובדה שהשומן הוא חומר ביולוגי וככזה מסוכן פחות לגוף.
חומר מילוי זמני (רסטילן פרלן)- החומר הזמני מלווה במעט מאוד שטפי דם ונפיחויות לאחר ביצוע ההליך הקוסמטי. החומר מחזיק כשנה עד שנה וחצי
מזותרפיה- חידוש העור בעזרת חומצה היאלורונית שמעודדת את הקלוגן הטבעי לפעול. העור נראה מתוח יותר וצעיר יותר וחסר קמטים.

יש בשוק טיפולים נרחבים ושונים- רק צריך לבחור איך, ואת יכולה להיפטר מהקמטים בדקות...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה